BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Islamic Clock

Saturday, August 8, 2009

Pengenalan Dari Ku...


Waaa....! hari jadi aku yang ke-32thn...Terima kasih kat "insan" yang bagi kek ni kat aku..uhuhuhuu.."engkolah orang kedua bagi aku kek selama aku lahir sampailah sekarang..' kek hari jadi yang aku maksudkan..kalau kek lain tu melambak..huhuhu..sayunyaaa... sedap kek ni..! ermm sedapnyaaa....dapat pada bulan Ramadan lak tu... 26-08-2009 bersamaan 05 Ramadhan.....Sekali lagi..Many Thanks to you....!

Ni masa aku bercita-cita nak jadi 'Rambo' tapi sayang, cita-cita aku tak tercapai. Aku ada tanya kat pengarah filem tu, dia cakap badan aku kurus sangat, leher aku jer nampak besar. hahahahahaaa....Setakat angkat besi buruk tu.., jangan harap nak jadi 'Rambo" jadi 'rebung' jee laaa...

Last-last..ni lah yang jadi pada aku. Pasukan askar Wataniah hantar aku gie jaga kelapa sawit. Sebab masa tu, ramai sangat pencuri kelapa sawit. Maklumlah askar simpanan, memang macam ni. Itu kira baiklah hantar kat ladang kelapa sawit. Cuba hantar kat ladang kopi ke, ladang koko ke, ladang petai ke, kang susah tu. Sekarang ni lagi teruk, sebab ade ladang "H1N1"..huh..! nasib baik aku dah tak jadi askar simpanan, kalau tidakkkkkkkk...! kompom kena hantar sana..., hahahahhahhaaaaa. Ladang sawit pun, ladang sawit laaaaaaaaa.....

Gambar ini dirakam semasa aku kecik lagi., hensome kan, sebelah tu adik kembar aku. Aku pun sudah lupa tahun bila entah..! cuma aku agaklah tahun 1980an kot....andai kata anda bisa menganalisis dan menekanya, silalah teka tapi tidak memperolehi apa-apa hadiah pun.,hahahahaaaaaaa....eh..! apa pasal aku nampak adik kembar aku lagi tinggi dari aku..? ermm...mungkin dia kakak aku kot..., ermmm...mana-manalah..! ada yang kata kalau siapa yang keluar dahulu maknanya dialah abang atau kakak, tapi ada pula yang kata, siapa yang keluar dahulu tulah adik, bagi peluang adik dia keluar dahulu sebab simpati konon,...hahahahaaaa....walau apa pun, akulah abang, tidak kiralah aku yang keluar dahulu kah.., sebab telah dipersetujui sebulat suara Mak dan Bapak aku...serta keluarga aku...!

Assalamualaikum, dan salam sejahtera..,

Alhamdulillah, akhirnya berjaya juga aku untuk mencipta "blog" ini walaupun mendapat tentangan hebat dari rakan-rakan, cuaca buruk kejap sejuk, kejap panas tatkala penyakit merebak di sana sini, selesema burung,selesema babi, dan bermacam-macam lagi dugaan yang bertalu-talu datang umpama peluru hidup walaupun tiada mata, namun tetap bergerak ke sana ke sini tiada penyudah, hatta dengan itu terciptalah "blog" yang aku sendiri pun tidak tahu apa maksud semua ini. Namun begitu, izinkan aku mengucapkan jutaan terima kasih kepada sahabatku yang telah mengajarku erti sebuah "blog" ini kerana Intan Permata itulah yang menjadi tonggak utama bagi merealisasikan kewujudan "blog" yang tidak selengkapnya "Kitab Suci Al-Quran" kerana Al-Quranlah Kitab Suci yang paling lengkap dalam dunia ini. Sehinggakan bercakap seorang pesalah kepada seorang hakim yang berbunyi...." Weii...hakim.., ketahuilah olehmu, bahawa undang-undang yang kamu cipta itu adalah tidak telus dan boleh ditukar ganti pada bila-bila masa, kecuali undang-undang yang ada di dalam Kitab Suci Al-Quran dan Sunnah Rasulullah" tiada siapa bisa mengubahnya walaupun se-ayat...!" To be continue........esok lak pulak..ngantuk daaa aku...huhuhuhuuu

0 comments: